Thu, 07.07.2016, Doors 19:00
Entry: EUR
26,- +Geb. AUSVERKAUFT: Am 6.7. findet eine Zusatzshow statt!
SOLD OUT!
Throughout its existence, Dispatch has thrived on the road. When the band called it quits in 2004, their farewell show at the Hatch Shell in Boston drew 110,000 fans from around the world, making it one of the largest independent music events in history. In 2007 the band briefly reunited, performing 3 sold out shows at at New York City’s Madison Square Garden. In 2009, the band would go on to perform an all-acoustic show, held at the Kennedy Center in Washington, D.C., at the request of Zimbabwe's Prime Minister, Morgan Tsvangirai.
In June 2011, Dispatch officially regrouped for a sold-out U.S. tour that included three shows at the TD Garden Arena in Boston, three shows at Red Rocks Amphitheatre in Colorado, and the first-ever concert at New Jersey’s Red Bull Arena. 2012 and 2013 saw Dispatch on the road again supporting their first full-length studio album since 2000, Circles Around The Sun, with shows across North America and Europe.
On July 10th and 11th 2015, seven years after DISPATCH became the first indie band to sell out Madison Square Garden, the trio returned to the legendary venue for “DISPATCH: HUNGER,” an event geared towards raising awareness about the issue of hunger in the United States while also coordinating efforts to work against hunger in New York City on a local level.
Currently, the band is working on a new studio album.
KARTENVORVERKAUF direkt auf unserer Website unter den angegebenen Links (auf der Seite der jeweiligen Veranstaltung) und bei allen oeticket VVK-Stellen.
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Weekender schließt Ende Mai 2017 |
Es fällt uns sehr schwer und wir sind unendlich traurig, das zu schreiben, aber wir müssen an dieser Stelle leider bekannt geben, dass wir den Weekender nach tollen, ereignisreichen und erfolgreichen Jahren mit Ende Mai 2017 schließen werden. #weekENDer
Hier unser ausführliches Statement (deutsch/englisch)
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Die Gründe sind vielfältig, aber letztendlich ausschlaggebend waren folgende Schwierigkeiten, die wir im letzten Jahr mit aller Kraftanstrengung versucht haben zu beseitigen, was uns leider nicht gelungen ist.
* Seit einiger Zeit gab es (nach 10 Jahren Betrieb) wiederholt massive Lärmbeschwerden wegen der Konzerte seitens unserer Nachbarn, was das Gewerbe- und Veranstaltungsamt auf den Plan gerufen hat. In Folge dessen wurden uns zu Beginn 2017 Auflagen erteilt, unter denen es langfristig nicht mehr möglich ist, Konzerte weiterhin erfolgreich und qualitativ hochwertig zu veranstalten.
* Trotz gewissenhafter Arbeit wurde es in den letzten Jahren zunehmend schwieriger, als privatwirtschaftliches Unternehmen im material- und personalintensiven Konzert- und Clubgeschäft wirtschaftlich nachhaltig bestehen zu können.
Die fortlaufend steigenden Produktionskosten sowie immer strenger werdende und teuer umzusetzende, gesetzliche und behördliche Vorschriften (Nichtraucherschutz, Registrierkassenpflicht etc.) brachten unser Geschäftsmodell an seine Grenzen. Seit geraumer Zeit haben wir daher versucht, Subventionen und/oder Förderungen für unseren Konzertbetrieb zu beantragen. Leider blieben diese Bestrebungen erfolglos.
Diese oa. Problematik gepaart mit der Tatsache, dass sich die Club- und Eventkultur in den letzten Jahren stark verändert hat, raubte uns zusehends den Spaß an der Sache.
Unser Idealismus allein kann die immer weiter auseinandergehende Schere zwischen unserem Qualitätsanspruch und wirtschaftlicher Kulturarbeit nicht mehr kompensieren und wir haben daher schweren Herzens beschlossen, das Venue Weekender mit Ende Mai 2017 gänzlich zu schließen.
Der Zeitraum bis dahin ermöglicht, dass wir alle gebuchten Shows und Events sowie sämtliche Verträge und Verpflichtungen erfüllen können.
Außerdem gibt es Euch und uns die Gelegenheit, das Abenteuer Weekender noch die verbleibenden viereinhalb Monate zu feiern und würdevoll zu Ende zu bringen.
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It is with much regret that the Directors of Weekender have decided that after nearly 12 years operating a live music venue and night club it is time to bring a closure to the business. Started late in 2005 at the height of an alternative music boom the privately owned club was an immediate success. However, now in 2017 many things have changed and the challenge of running a club and live music venue is harder than ever. Closure will be at the end of the May 2017.
Without ever receiving funding from the Federal Ministry, Government of Tirol or the City of Innsbruck, promoting live music has always been a challenge. The unpredictable numbers of guests attending live shows has meant that where a loss was incurred the business suffered, unlike many competitors who with financial grants don’t face the same pressures. Also, a change in the style of clubbing away from traditional, established nightclubs has made running regular events much harder.
Increased costs for supplies, difficulties with neighbours, unrealistic official requirements and an imminent introduction of ‘costly to implement’ new regulations from authorities have taken the pleasure away from operating the venue.
Therefore, the Directors have chosen a structured closure enabling all booked events to be fulfilled and allowing time for the considerable fanbase to still enjoy the club until the end of May.
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Wir möchten uns an dieser Stelle bei all unseren treuen Freunden, Gästen, Partner und Wegbegleitern bedanken! Ohne Euch wäre es nicht möglich gewesen 12 Jahre lang unsere Konzertleidenschaft auszuleben und uns als eines der anerkanntesten Live-Musik Venues in Westösterreich zu etablieren. <3 Eure Weekender-Crew